26 oktober 2021

Linkbuilding uitbesteden aan specialisten

Een populaire vorm van marketing is het gebruik van linkbuilding. Bij deze manier van marketing wordt er gebruik gemaakt van links en trefwoorden in externe pagina’s die er voor zorgen dat jouw specifieke website meer bekeken zal worden. Het doel hiervan is een hogere positie in de zoekmachine. Tegenwoordig kan linkbuilding uitbesteden worden. Hierbij huur je een bedrijf in om te zorgen dat jouw linkbuilding teksten geschreven worden. Omdat deze bedrijven gespecialiseerd zijn in het schrijven van linkbuilding teksten biedt het meer zekerheid. Zo weet je zeker dat je linkbuilding tekst goed geschreven word.

Kwalitatieve linkopbouw
Wat belangrijk is bij linkbuilding uitbesteden is dat er twee soorten van linkopbouw zijn. De eerste manier is de kwalitatieve linkopbouw. Bij deze manier van linkopbouw gaat het om de kwaliteit van de links. Er zijn meerdere factoren die er voor zorgen dat de kwaliteit verbeterd wordt. De eerste factor is dat je er voor moet zorgen dat de link komt van een goede website. Hier kun je voor zorgen door een populaire website te kiezen. Verder is het ook belangrijk dat je een website kiest die te maken heeft met jouw onderwerp. De site moet namelijk aansluiten op de doelgroep die jij zou willen bereiken.

Kwantitatieve linkopbouw

De tweede manier van linkbuilding is de kwantitatieve linkopbouw. Het doel van de kwantitatieve linkopbouw is het zorgen dat de positie zo in de zoekmachines zo hoog mogelijk wordt. Hierbij wordt er dus niet gekeken naar de doelgroep of naar de relevante sites, maar alleen puur naar de hoeveelheid kliks. Bij het gebruik van kwantitatieve linkbuilding wordt er gebruik gemaakt van bijvoorbeeld onzichtbare links of irrelevante websites. Deze manier van linkbuilding zal dus wel zorgen voor een hogere zoekpositie, maar de kijkers zijn vaak irrelevant. Hierdoor is het niet duidelijk of jou verkoop er op vooruit zal gaan waardoor je het doel van linkbuilding niet bereikt.